Störningsmoment

Jag pratade med en fd elev häromdagen. Hon fick barn på min födelsedag och hörde mig på radion mitt under värsta förlossningsbiten. Så är skriver hon i sin blogg Fikasugen:

"Jag bad om att få bli dödad medan jag kramade sönder M's händer så de riktigt knäckte till. Jag försökte slappna av, men det var svårt. Jag lyssnade på radion och helt plötsligt så ringer killen i radioprogramet upp min gamla svenskalärare från Tullen, Åsa och pratade med henne. Så mitt i alla smärtsamma värkar så låg jag och lyssnade på när radioprataren och Åsa pratade. Jag minns inte riktigt om vad, minns bara att radioprataren helt plötsligt började sjunga en låt, och han sjöng den jobbigt och dåligt (något som jag tror Åsa höll med om...)."

Måste ha varit en ren mardröm. Ligga där och försöka koncentrera sig på att föda barn när ens gamla lärare dyker upp i radion.

Kommentarer
Postat av: Dikesgrisen

Vilket sammanträffande!!!
Riktigt roligt faktiskt...

Hej...

2008-05-03 @ 11:02:23
URL: http://dikesgrisen.blogg.se
Postat av: keffanna

Haha, de var lite betryggande att höra en röst man kände igen! Och så fick man något annat att fundera på i alla värkar! :)

2008-05-03 @ 14:46:31
URL: http://fikasugen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0