Firande, kvinnodag och mässan

Var ute med M nr 2 igår och firade henne på födelsedagen. Det blev kanonbra. Bättre än jag vågat hoppas på. Så skönt. Nu kan M nr 1 och jag slappna av ett litet tag. M nr 2 är en så otroligt söt och gullig person och vi ville ju så klart att hon skulle få en kväll sent att glömma. Hon blev nöjd och det verkar som om de flesta av de andra också var nöjda.

När jag talade om för maken att det är internationella kvinnodagen idag och att vi måste ut och göra blodoffer till Moder Jord sa han bara: "jaha". Trist. Hade varit kul med en liten reaktion så nu funderar jag på att verkligen gå ut och offra något bara för att se vad han säger.

M nr 1 och jag var också och kollade på lokalen där vi ska ha mässan. Det blir perfekt men faktum är att det börjar bli fullt. Nu gäller det att de sista betalar sina fakturor snabbt om de vill ha kvar platsen. Det verkar som om det skulle kunna bli kö på platserna.

På nåt sätt känns det som om jag börjar få kontroll på allt. Ingen dum känsla alls. Måste firas med en fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0