Ålder

Alltså, jag tycker egentligen inte att det är så hemskt att bli äldre (alternativet är ju onekligen mycket sämre). Det som är hemskt är att alla andra bara blir yngre och yngre. Från att alltid varit yngst i umgänget inser jag nu att när man snart är 40, då är man inte så ung längre.

Jag såg en bild på en man som jag var helt säker på var äldre än jag, jo tjena (som yngsta dottern skulle sagt). Han var 37. Jag tror inte jag vill veta hur gammal jag ser ut att vara.

Jag bara undrar, kan jag inte ha fest längre? Ska jag bjuda in till bingo och ett glas likör istället?

40-års kris? Nä, hur kan ni tro det?

Kommentarer
Postat av: keffanna

Jag ska klappa och hälsa från dig. ;)

2008-03-14 @ 21:38:40
URL: http://fikasugen.blogg.se
Postat av: helga

En strålande idé - Bingo och likör... Hahahahahahaha, det vore nåt det!

2008-03-16 @ 10:17:55
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: M.

Fest, fest, fest!!! Man blir aldrig för gammal! Se på mig... Eller, ja...

2008-03-16 @ 19:51:45
Postat av: Covermum

Bingon hoppar vi..likör är taget!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0