Sommarlov!

Äntligen sommarlov. Är hemma från folkhögskoledagarna som jag tycker var ovanligt bra. Igår hade vi en fantastiskt bra föreläsare som pratade om hedersrelaterat våld och kulturkrockar. Idag gick vi igenom utvärderingar och kollade på vad vi kan jobba på att förbättra tills nästa år. Känns bra.

Igår kväll var det ju så klart mest fotboll i huvudet på många av kollegorna (som vanligt). De hade laddat upp med storbild, tröjor och öl... Före matchen hade festkommitén en fotbollstävling där de skulle ta fram de fem som de trodde skulle veta mest om fotboll. Jag trodde knappt mina öron när de ropade upp mitt namn som nr fem. Jag fick inga poäng heller, så klart. Å vann med 5 mot 1. När jag sedan "skällde" lite på L så sa han att han trodde att jag var duktig på fotboll eftersom jag alltid pratar om IFK. Han hade inte fattat att mitt IFK-prat främst var som motvikt för alla fanatiska Elfsborgare på jobbet.

Sa hejdå till C idag. Vi bestämde att jag skulle åka och hälsa på henne i Falun i höst. Men vad tomt det kommer att bli!

Nu är det sommarlov! Yes! Ibland får man vad man förtjänar!


Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Härligt med lov! Jag är förvissor själv med barnen fram tills v. 28 så vi får roa oss själva.

Ja, en himla tur att jag bestämde mig för att fota sonen medan vi väntade på dotterns pysslande med skorna för annars hade jag inte haft kameran med mig!

2008-06-11 @ 22:08:21
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0