Sena människor

Förr när jag skulle träffa min mamma eller syster lärde jag mig rätt snabbt att de hade en speciell klocka. Skulle vi träffas kl 12 så var de där kvart i. Det innebar att de tyckte att jag var sen när jag kom kl 12. Det här lärde jag mig så efter ett tag var jag också där kvart i.


Det här sitter fortfarande i. Jag är i princip aldrig sen. Klart det kan bli så nångång men mycket, mycket sällan. Jag tycker att det är rätt oartigt att vara sen. Varför skulle min tid vara viktigare än den som väntar på mig? Vad för rätt har jag att ta deras tid hur som helst?


Nu har jag ändå några i mitt liv som alltid, och jag menar alltid, kommer försent. Varför ska jag stå och vänta på dom varje gång? Ska jag lära mig tålamod eller är det för att jag ska få fler gråa hår? Är det för att de alltid har blivit försenade av anledningar som ligger utanför deras förskyllan eller är det för att jag ska få högt blodtryck? Är det för att jag ska lära mig att koppla av i nuet eller är de utskickade för att lära mig nåt annat? Ingen aning men irriterad blir jag.


Kommentarer
Postat av: madde

De finns ju alltid en mening med det, en anledning till att saker blir som de blir... De är bara att gilla läget, ha ha :)

2008-06-03 @ 10:35:38
Postat av: Rospiggen

Men visst är det irriterande! Lite respektlöst om det verkligen inte finns något logiskt att skylla på. Mina svärföräldrar har ett par bekanta som kommer en timme för sent till middagar hos dem så de har lärt sig att säga kl. 6 om de egentligen menar 7. Själv är jag alltid tidig, gillar inte att stressa eller jaga bussar och så.

2008-06-03 @ 10:45:18
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: helga

Jag är också alltid på tid... blir tokig om jag blir försenad...

2008-06-03 @ 17:10:33
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0