Festen

Så var det då äntligen dags. Jag hade börjat förbereda det jag kunde redan dagen före men ändå blev det ruskigt tajt i slutet. Bland annat fick kollegorna C, E och A göra tårtan precis innan den skulle serveras.

Innan dess blev det så klart mat. Och en egopoängpromenad. Till min förvånan var det ingen av de jag trodde skulle vinna som vann. Antar att frågorna var lite väl svåra.

Vädret var helt på vår sida. Vi insåg ju att folket inte skulle rymmas i partytältet så jag har hållt andan hela veckan och hoppats på att solen och värmen skulle bestå.

Kollegorna hade även gjort ett test för att se om jag platsade i skaran av 40-åringar. Jag fick utmana gästerna på olika grenar, rita, såga, sticka, geografi och musikhistoria (historia och historia, från början av 80-talet). Jag vann alla delgrenar förutom såggrenen. Den förlorade jag stort mot E. I den sista tävlingsgrenen fick jag möta maken i ett sorts mashmallowsprattest. Vi skulle ta in en mashmallow i munnen (utan att tugga) och prata. Maken klarade inte sju, det gjorde jag. Rätt många tog kort, vet inte om jag vill se just dom. Hur snygg är man med mashmallows i hela kinderna?
Många av gästerna kom även fram och sa att jag har så underbara kollegor. Vad kunde jag svara annat än: "Jag vet". Dom är ju det. Helt underbara.

Det blev en helt jätteperfekt dag/kväll/natt. Jag fick till och med sitta uppe tills det blev ljust igen. Nåt som jag alltid vill göra åtminstone en natt varje sommar. Tack för det A och D.

Men nu måste det väl vara slut på firandet? Nu har jag firat min 40-års dag i en och en halv månad lite drygt. Nu får det vänta till jag fyller 50.

Kommentarer
Postat av: helga

Du kan skatta dig lycklig med så många fina kollegor och vänner :) Kul att det blev så lyckat!

2008-06-09 @ 05:47:01
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Rospiggen

Du är göteborgska men pratar mer av den dialekten sen du träffade din man än innan? Nu hängde jag inte med riktigt :)

2008-06-09 @ 21:20:02
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Martin

Å,vad jag skulle vilja vart med på partajet. Tvingad att åka till Kina... Funderar på att byta jobb!! Tycker nog att vi kan fira en gång till!!! Tjingeling från Kinaland. Mar Tin

2008-06-13 @ 17:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0