Mark Levengood

Jag tror minsann att jag har gått och blivit kär i Mark Levengood. Nu har jag precis lyssnat klart på hans bok som jag skrev om för ett tag sen och på stranden idag låg jag och skrattade för mig själv.

En man som kan kasta sig mellan humor och allvar på det sättet måste vara både intelligent och medkännande. Inga dåliga egenskaper hos en person, inte.

Tankvärda (om än rätt självklara) saker som: "Att tycka olika är inte farligt. /.../ Att nån tycker nåt annat än vad jag gör, det gör henne varken till en bättre människa eller en sämre människa än vad jag är, bara till en annan människa. En annan människa med andra erfarenheter som leder henne till en annan slutsats än min." blandas med humor som om sin mormor: "Nu är hon definitivt död och ingen hoppas på att hon längre ska komma tillbaka. Hon blev ju kremerad så det är nog bäst att hon inte kommer tillbaka med tanke på att min lillebror har astma." Något jag skrattade högt åt. Kanske i och för sig säger mer om mig än om Mark. 



 

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Han är faktiskt jättemysig, Levengood!

2008-07-31 @ 21:54:30
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0