M

Att skriva förstabokstaven i namn på bloggen funkar riktigt bra. Om man bortser från bokstaven M. Yngsta dottern är M, jag vet inte riktigt vilka som läser min blogg men jag vet att av de som läser någorlunda regelbundet har sju stycken bokstaven M först i namnet. Två av dom jag träffas oftast är M-personer så jag omges av M-personer. Trevliga dock.

Igår hade jag i alla fall grillkväll här hemma. Och sån tur, solen sken från en klarblå himmel så vi kunde sitta ute hela kvällen. Den här gången var det bara kvinnorna/tjejerna som var bjudna. Jag tyckte att vi behövde lite "komma ikapp-tid". Få höra vad som hänt sen sist och så. Vi blev nio stycken till slut (och fyra stycken av dom är M). Det blev en jätteskön kväll. Lagom slapp, väldigt mycket mat och lagom med vin/öl.

Vi var även en sväng ut i stugan och försökte inviga spåkulan jag fick när jag fyllde år. Det var inte helt lätt. Vi försökte med ljust rum, halvljust och totalmörker. Vet inte vad som gick bäst egentligen. Vi får väl jobba vidare med det.

Lagom till damerna gick hem kom maken hem från sin fisketur. Vi två satt kvar på altanen en stund, pratade och tittade på stjärnorna. Som den obotliga pessimist jag är kunde jag inte låta bli att tänka på hur mycket mörkare det var nu än när vi var ute på festen i juni. Hur ännu mycket mörkare det kommer att bli. Och kallare. Nej, hösten är inte min årstid, får försöka inse att jag inte är där än utan njuta av sommaren medan den finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0