Ledig

Nu känns det att jag är ledig. Att vi alla är lediga.

Början av dagen spenderades i stan. Vi fikade hos mamma och pappa och släppte av äldsta dottern med kompis så dom kunde komma bland dom första in på Slottskogsvallen för att stå längst fram på Kent.

Efter det åkte vi och handlade. Jag fick köpt mig en ny hängstol att hänga i eken. Den gamla blev kvar ute i regn och rusk och förstördes rätt snabbt. Nu har jag suttit där, i min nya hängstol under eken, med en kall (i alla fall i början) öl och en bok jag lånade av mamma. Jag fastnade så till den milda grad att jag satt kvar tills jag läste ut den.

Yngsta dottern har även hon fastnat i en bok, det är inte ofta det händer, sen somnade hon. Maken satt i solen på altanen och somnade även han. Klockan är snart halv nio och ingen har ens börjat fundera på middag. Helt underbart. Det är så ledighet ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0