Kalla mörka medeltiden

Jag fick för massa år sen höra att det som sägs om medeltiden, att den var mörk och kall, bara var en myt. Så är inte fallet. Idag har jag sett med mina egna ögon.

Vi lämnade ett sol/mulet 24 graders Västsverige och åkte uppåt medeltidsveckan i Hova. Ju längre upp vi kom desto kallare och regnigare blev det. När vi var framme hade graderna åkt ner till 11. Är det sommar, det?

Vi trodde att själva marknaden skulle vara större. Vi gick runt lite, barnen (yngsta dottern och hennes kompis) gjorde varsinn hennatatuering men så mycket handlat blev det inte. Dock var det en mysig dag.

Nu hemma har vi kommit tillbaka till värmen igen. 20 grader. Helt ok. Tacka vet jag nutid.

Kommentarer
Postat av: Dikesgrisen

Ska till Hova på torsdag... Men visst fasiken är det på tok för kallt!

2008-07-07 @ 22:26:34
URL: http://dikesgrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0