Tvättmaskinsreparatör

Nu har jag hittat ytterligare ett yrke jag inte bör satsa på.

Vår tvättmaskin har varit lite kass ett tag. Den har läckt vatten. Inte så mycket men tillräckligt att jag blivit irriterad.  Envise maken hävdade med bestämdhet att det var stopp i avloppen men efter att ha rensat där visade det sig att jag återigen hade rätt. Det var maskinen.

Idag har jag plockat isär nån filtergrej och blev jättelycklig (...) när jag hittade ett hårspänne. Jag trodde ju då så klart att det var det som hade ställt till det. Jag skruvade ihop maskinfiltergrejen igen och satte igång en maskin tvätt. Nästa gång jag kom in i grovköket var det mer vatten än nånsin på golvet. Jag hade inte skruvat åt filtergrejen ordentligt. Men skam den som ger sig. En ny maskin är på gång och än så länge verkar det lovade. Vi får väl se. Fast jag tror inte att jag ska satsa på det yrket ändå, trots min eventuella succé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0