Storstädning

Nu vankas det storstädning här hemmavid. Det är maken som tröttnat på att det ständigt ser ut som ett smärre bombnedslag. Nu ska han tillbringa helgen med att städa. Problemet är bara att han inte klarar av att göra en sak i taget. Börjar han dammsuga så kommer han snart vara igång med att plocka undan saker och till slut står han med huvudet i nåt skåp och rensar, dammsugaren kommer stå kvar på golvet med bara ett halvt golv avklarat. Saker kommer ligga ännu mer överallt eftersom han slänger ut saker ur skåp som han tycker ska bort eller flyttas eller nåt annat. Hela tiden kommer han gorma och gnälla över alla saker som behöver göras. Jag ska ju jobba lite i helgen. I morgon i Kungälv och på söndag är min affär öppen och jag är så glad och tacksam att jag slipper vara hemma och se eländet.

Kommentarer
Postat av: Fru Pusselbit

Då är han lite som min man... ;)

2008-12-05 @ 20:50:19
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: mickis

Detta känner jag igen... är det månne typiskt manligt... ?

2008-12-05 @ 20:56:02
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

öööhm....månne det vara typiskt manligt? Till viss del verkar det snarare vara lite likt mej. FAST, jag börjar aldrig med dammsugaren. Jag börjar med att plocka... Det leder till att jag tar grejer från rum ett till rum tre. Väl där ser jag allt som måste göras där och gör lite, när jag så får saker som ska från rum tre till rum två osv..... Jag är här och där och över allt och måste faktiskt erkänna att jag muttrar mycket över denna slarviga familj som bor här, eftersom de alla (inklusive jag själv) har en förmåga att släppa saker på alla ställen och inte plocka undan efter sej...

Maken min brukar oxå fly fältet när jag sätter igång. Dottern brukar stänga in sej med datan... Lägligt värre...

2008-12-06 @ 14:35:51
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Gullillan

Verkar vara nåt gemensamt drag på herrarna..........eller?

2008-12-06 @ 17:48:37
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0