Julavslutning x 3

Har nu haft julavslutning på jobbet i dagarna tre. I tisdags var det dags för julbord för eleverna och eftersom dom var en man kort i köket och för att jag, som inte brukar jobba tisdagar ändå jobbade, var jag med och hjälpte till där. Jag slevade glatt upp prinskorvar och köttbullar. Med några få undantag skötte sig eleverna exemplariskt. Det är inte varje dag det är färdigdukat och framställt när dom kommer in. Mysigt.

I går hade vi "riktig" elevavslutning. Då sjöng vi lärare för eleverna sen körde vi lite tipspromenad, julmelodikryss och fika med julmust, lussekatter och pepparkakor. Också mysigt. Sen på eftermiddagen åt vi tomtetårta och hade julklappsspel. Själva spelet var inte hälften så kul som när B, P och jag senare satte igång och kastade gris med min vinst som jag egentligen inte ville ha. Kan säga att den grisen gick i tusen bitar när P kastade iväg den tvärs genom rummet  till T som inte alls var beredd.

Idag jobbade vi utan elever. Vi hade lite utvärdering av hösten, diskuterade lite. Det blev en bra diskussion. Förhoppningsvis kom vi fram till några vettiga grejer i alla fall. Efter det delade sju personer på min öl som jag vann på julklappsspelet och sen drog vi på julbord. Mätta, till den milda grad, körde P oss hem till R där vi tillbringade en timme och väntade på att puben skulle öppna. Även det mycket trevligt. Så nu är jag hemma. Inte så sent men så skönt! Nu är det jullov!


Kommentarer
Postat av: lena

Vad härligt att vara ledig ett tag nu!!

Det var inte många klunkar var på den ölen hehe!!

Här var det julbord förra veckan!

Ha det fint, kram lena.

2008-12-19 @ 10:36:09
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: mammakero

Ha en underbar ledighet!

Jag ska jobba 22 och 23, 29 och 30 december och 2 januari innan jag har en veckas ledighet. Den 5 januari ska maken få sin 3:e cellgiftsbehandling...

2008-12-19 @ 12:37:00
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: keffanna

Haha, jasså? :p Synd att jag inte kunde åka med, då hade vi nog setts tusen gånger också. :D

2008-12-19 @ 14:43:24
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0