Skärhamn och Uggla

Var uppe i Skärhamn en sväng idag. Dels ville vi komma ut och röra lite på oss nu de sista skälvande minuterna (dagarna) av semestern och dels ville jag se Kaliforninenutsällningen på Akvarellmuséet. Vi hade tur och kom dit precis när en guidad tur hade börjat. Det är så mycket mer intressant att se tavlorna när man får lite fakta och bakgrund. Överhuvudtaget var det en intressant utställning och jag blev mycket sugen att ta fram akvarellerna som legat inpackade sen oljan kom in i mitt liv.

Efter kusten åkte vi till Liseberg för barnen ville se Uggla. Nu var jag väl inte emot det på nåt sätt. Han har ju funnits i mitt liv sen jag var 11 och fick höra honom på ett läger av en kille jag blev vansinnigt kär i. Efter en sån upplevelse måste ju Uggla på nåt sätt bestå. Barnen stod långt fram men maken och jag stod med syster, systerson och T längre bak.

Det har blivit några konserter i sommar. Riktigt kul.

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Då tycker jag att du tar upp akvarellmålningen nu då! Låter som en intressant tur bland målningarna s. Uggla är inte någon favorit hos mig men i ett sällskap där flera vill se är jag inte knusslig och sätter mig på tvären :)

Solen ja, den är nog snart ett minne blott för nu börjar det dugga fast solen ff skiner, skumt.

2008-08-06 @ 17:20:30
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0