Söndag (i efterskott)

Så var det då igår dags för dagen D. Mässan. Kom till lokalen strax före halv nio, då stod redan några utställare utanför och väntade. Totalkaos när alla utställare vällde in. Maken som skulle hjälpa till med el, sladdar, ljus, värme och annat praktiskt var borta, dels för att sätta upp skyltar, dels för att handla lite av det sista som vi glömt.


Mina bord fick jag inte helt klart förrän klockan närmade sig 10 och då hade redan besökare börjat dyka upp. Sen bara öste folk in. Parkeringen blev full, besökare fick åka flera varv eller ställa sig på Bräckan och gå ner. De som hade läsningar av olika slag fyllde sina papper rätt snabbt. Föredragen var nog praktiskt taget alla fulla, J-s var överfull. De flesta utställare sålde mer än de väntat sig och vi spräckte våra förhoppningsfulla fantasier rejält vad det gällde besökarantal och utställarnöjdhet. Många av dom anmälde sig redan nu till höstens mässa.


När klockan närmade sig 17 var de flesta besökarna borta och vi kunde börja packa ihop och städa. Som tur var fanns, förutom M, jag, våra män och mina barn, även syster, systerson och M nr 2 som extra hjälp så det gick fortare än väntat. Strax efter klockan  18 var vi på väg därifrån och ramlade ner i soffan hemma.


Nu ska vi andas lite, sen kan vi tänka framåt.


Kommentarer
Postat av: christina

Tyckte att mässan var jättebra, mycket att handla, bra föreläsningar/seans,billigt att fika! (och gott dessutom)
Vi kommer tillbaka till hösten.
Kram!

2008-04-01 @ 08:47:19
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Vilken bra dag det blev,jag förstår att ni blev trötta, jag blir trött för mindre :-)
Ha det gott/Anna-Carin

2008-04-01 @ 21:14:36
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0