Gillar, gillar inte.

Läste en kul grej på en av de bloggarna jag är inne på dagligen, Anna-Carins. Ett förslag om att lägga in två bilder från sitt hem. En sak man gillar och en sak man inte gillar.

Eftersom jag har två saker hemma som jag tycker väldigt mycket om hade jag lite svårt att bestämma mig (men vem säger att jag måste det) så jag lägger in båda.

Min älskade kakelugn. Jag brukar klappa lite på den när jag går förbi. Åtminstone vintertid när den oftast är varm och god. Den är från Kalmar kakelugnsfabrik och uppsatt i vårt hus av en grymt duktig kakelmakare.

image16

Plastmuggarna från IKEA. I dem dricker jag allt utom mjölk. Allt annat funkar; vatten, vin, kaffe. You name it. Maken klagar friskt när han ser att jag har vin och kaffe i plastmugg men det är perfekt.

image17

Vad jag inte tycker om? Hmm.

Den här mackapären. Stor och låter som bara den och som bara framkallar trista tankar hos mig. Som jag sagt tidigare. Det finns inget tråkigare än att dammsuga. Det kan bero på att det är en liten industridammsugare. När vi hade hundarna körde vi slut på tre vanliga dammsugare på två år. De klarade inte att få upp halva granar och sanddynor och allt annat hundarna drog in. Alltså blev det den här. Den är stor men har i alla fall funkat.

image18


Mitt liv i ett nötskal.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Åsa! vilken snygg kakelugn,dammsugaren var absolut ingen dum idé.En sådan borde vi ha,som har mycket djur och precis som ni,en massa grenar hår och grus i huset.Jag har lika dana IKEA muggar,att det gick bra att dricka kaffe i dem hade jag ingen aning om.
Kram på dig /Anna-Carin

2008-04-05 @ 00:12:12
Postat av: helga

Kul idé...
Kakelugnen är ju bara för underbar!

2008-04-05 @ 16:02:55
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Din kakelugn är bara sååå fin,dammsugaren verkar ju jättebra... men plastmuggarna... nä det är camping för mig, men smaken är som baken.... Kramar!

2008-04-06 @ 10:45:14
Postat av: Madde

Fan vilken snygg kakelugn du har då, hmm..
Förstår att du gillar den, det gör jag med =)

2008-04-06 @ 13:14:16
Postat av: sweetmama

Ha ha det där var ett kul inlägg måste jag testa....gillar/gillar inte funderar redan på vad jag har här hemma.....

2008-04-07 @ 22:33:15
URL: http://www.sweetmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0