Namn igen

Blir ofta kallad Eva av en mina elever. Han har envisats med att säga Eva i flera veckor nu, verkar ha rätt svårt att ställa om sin hjärna till Åsa. Hur som helst så har det börjat smitta. Idag sa även en annan elev Eva till mig. Jag började förklara att även om jag aldrig riktigt känt mig som en Åsa så heter jag inte Eva (egentligen bryr jag inte mig inte så nämnvärt). Då började alla elever ivrigt komma med förslag om vad jag såg ut att heta. Några förslag blev Monica och Ann. En annan frågade snällt om dom inte fick kalla mig för Rambo, han hade alltid önskat sig en lärare som heter Rambo.

Jag kan inte säga att jag har känt mig som en Rambo heller men vem vet? Namnet kanske sätter sina spår? Beware!


Kommentarer
Postat av: helga

Att bli kallad Rambo av en elev måste vara en komplimang !!!

2007-10-18 @ 09:27:35
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0