Fredlig

Jag har alltid ansett mig vara en rätt fredlig preson, kallar mig dessutom pacifist. Jag tror på det där att vända andra kinden till.

Det finns dock en situation där man inte ska bråka med mig. Då skulle jag nog rätt lätt kunna begå mord och det är när jag har en dammsugare i handen. Finns det nåt värre än att dammsuga? När jag vet att det är dags så är jag sur och irriterad en dag före, under tiden jag gör det och en dag efter. Den låter, den fastnar bakom dörrhörn och det värsta, den tappar munstycket under soffor och andra otillgängliga platser. Jag klarar annat hushållsarbete utan att gnälla ihjäl mig. Inga problem med varken disk eller tvätt utan jag kan tycka att det till och med är lite mysigt att tvätta.

Jag brukar försöka muta barnen att ta ett snabbt varv med dammsugaren men det funkar ju inte alltid. Ett alternativ är ju att sluta ta hem folk, då kan vi gå omkring och slå efter dammråttorna utan att nån behöver få reda på hur skitigt vi har det. Får kanske överväga det.

Kommentarer
Postat av: Soffe

Inte då. Vi kan anlita vår slampa

2007-10-14 @ 22:21:33
Postat av: helga

Jag håller med dig - jag hatar att städa överhuvudtaget, men måste väl ändå ibland...

2007-10-15 @ 08:34:32
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0