Kalasat klart.

Nu är makens kalas över. Det var inte så mycket folk här, bara mamma och syrran och systersonen men det räcker till. Idag var det som vanligt. Massa prat, alla pratar i munnen på varandra. Man får vackert be nån hålla mun en stund om man vill säga nåt som man själv tycker är viktigt.

Äldsta dottern tittade sig oroligt omkring efter en stund och funderade på hur det skulle gå för hennes blivande barn att umgås med oss. Jag är rätt lugn. Barnen växer ju in i uppgiften, då blir det ju värre för hennes man.

Mamma fick i alla fall lite vin till smörgåstårtan så hon blev nöjd, systra fastnade i min gamla skolkatalog och berättade vilka av de jag knappt kommer ihåg, hon sett den senaste tiden. Systersonen sprang omkring och tränade fotbollstrixande med en innebandyboll. Yngsta dottern somnade, katten gick ut och maken smet ut i vardagsrummet till tv-n.

En vanlig kalaskväll hos mig.

Kommentarer
Postat av: madde

Haha ..
" Katten gick ut och maken smet ut i vardagsrummet till tv-n. " Det låter som om dom verkligen uppskattade sällskapet ^^

2007-12-18 @ 21:25:32
Postat av: helga fnissar

Bra beskrivning av en släktfika... ;)

2007-12-20 @ 09:12:10
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0